tisdag 28 augusti 2007

Hon växer så det knakar...

-Njut av den första tiden!

Det har jag fått höra ända sen Tistel blev på tjocken. Nu börjar myntet ramla ner. Clara väger nu stolta 4,9 kg(säkert mer när jag skriver detta) och är hela 57 cm lång.

Det är helt sjukt att denna lilla varelse låg i Tistels mage bara för en kort tid sen. Hon ler, följer bra med blicken och låter ibland som ett hungrigt marsvin när hon äter. Hon jollrar inte direkt men små, små läten kommer från henne och de värmer mig varje gång.

Vad har hänt sen sist? undrar ni kanske om ni inte redan tröttnat efter ovanstående pappastolthet!

Vi träffade Tistels släkt från de värmländska skogarna.

Festen hölls i det vackra "Blönske"(läs Blomskog på riktig svenska). Tillställningen skedde på grund av Tistels mors 60 årsdag.







Stämningen var på topp och värmlänskan flödade över åker och skog.

Festen var på lördag men vi var på plats redan på torsdag för att kunna njut av den sista värmen, jag badade två gånger och Tistel fick titta på med väldigt svarta ögon... (du får bada nästa år surpuppa)





Jag och Clara lekte "tittut". Båda somnade

6 kommentarer:

Agneta sa...

Ja då har man "sällat" sig till de "galnas farmödrarnas sällskap".......
Köper babykläder med volanger och minsta antydan till spets eller rosa får rynkorna att släta ut sig i ansikte !!
Vilket lyft !!!
Och fler blir det !!
Jag njuter !!

Jakob sa...

Är inte Värmland lite Sveriges svar på Badlands? Eller fan det kanske är mer Närke egentligen?

Jakob sa...

Jag säger öka storlek och ge oss svart text på bloggen!

Och vips så var vi tre... sa...

jag var lite trött sist och fick hjärnsläpp vad det gäller färger. det blir inte svart text, den blir väldigt grå! bakgrundsfärgen kommer att ändra den med!

Jakob sa...

Jag säger tack!

Unknown sa...

Hej ... är detta huset nere vid järnvägsövergången i Blomskog. Nedanför bloms livsmdelsaffär som det var en gång ??