måndag 10 september 2007

Är det någon som sett Svante???

Clara börjar bli riktigt festvan nu så här sju veckor gammal. Vi har nu varit på två bröllop och Clara är riktigt proffstrevlig. Våra vänner Kenneth och Carina tyckte att det var dags att gifta sig och vi ville naturligtvis vara med om denna tillställning.

Sagt och gjort klädde vi på Lillgrodan och varvade upp Renaulten. På vägen ut till kyrkan möttes vi av blixtar och dunder och ett regn som skulle få själva Noak att lägga hammaren på hyllan. Vi kunde inte låta bli att fundera på om Clara på något sätt ,likt Damien i Omen, protesterade med hjälp av vädret mot att vistas i Guds hus...

Nåväl akten gick bra, Carina grät, Martin grät, Tistel grät och jag skrattade för Clara gav mig ett stort leende just när Carinas läppar började darra. Sedan blev det Middag med dryck. Clara tyckte inte att Tistel skulle få äta med oss andra så hon krävde mat just när poatisgratängen, rykande het, ställdes på bordet.
Kenneth utan en öl i handen...
Under middagen så ställer sig Bruden,Carina , upp och frågar med ett litet spår av panik:

-Är det någon som sett Svante?
(Här skulle jag min bror om jag känner honom rätt kunna ställt sig upp och säga:
-Äh, han gick väl och hyrde sig en synthesizer eller något.)

Svante är Kenneths och Carinas son på drygt ett år och en av de gladaste små närkingar jag mött. Svante som förmodligen inte äter rostbiff och potatisgratäng, tyckte att det var en bra ide att skattande rulla runt på gräset i spöregnet...

Detta är Svante...

Detta är en glad kille, jag känner honom inte men han ser så glad ut att han fick vara med!

Jenny (hon till vänster) som annars ser ganska rolig ut, lyckades skärpa till sig och det blev ett ganska bra kort!

1 kommentar:

the entrepreneuse sa...

Från en fest till en annan! Ni är hjärtligt välkomna till mig den 29 september, på födelsedags/examensfest. Antingen är man med hela dagen från ca kl. 14.00 då jag "springer ut" fram till sena natten, eller så är man med på dagen och käkar tårta eller kommer till den fartfyllda festen och dricker goda drycker. Hur som helst så är ni hjärtligt välkomna!

Kram Annika