lördag 8 september 2007

"Maffigt att åka till IKEA"

Jag bryter nu mitt barngullande och pappaklappandepåaxeln skrivande för en kort stund.

För några veckor sen öppnade Ikea i Karlstad. Inget ont med det, mindre antal Tabitha lookalikes i ute på Marieberg tänkte jag och drog en suck av välbefinnande
Sen djävlar smäller det... Jag sitter och tittar på nyheterna, glatt humör som alltid. Då står det nån... nån.. nån kärring från sillerud eller nåt och säger:

- ä liksööm guöör maffit att gå på Ikeå och guöör gött at di ha öppne i Kalsta!

VA FAAN!

Värmland har kanske den vackraste naturen i Sverige. Skogar, berg, sjöar ja allt som man vill ha och frisk luft. Det valfärdar tyskar och annat eurotrash till mindre deliveranceliknande orter. Ekonomin blomstrar och folket mår bra! Men istället för att njuta av dessa otroliga tillgångar sätter de sig i en 89-års modell av en Ford scorpio, åker 13 jävla mil för att köpa den senaste versionen av klippan och några billiga handukar. Inte konstigt att Sveriges befolkning blir tjockare när Ingvar Kamprads imperium likställs med Willy Wonkas.
Jag hatar inte Ikea eller värmlänningar.

Halva vår lägenhet är inredd med Ikeas möbler och prytlar. Jag är sambo med en värmländska som även skänkt mig det vackraste som finns, min dotter.

Jag vill bara att värmlands befolkning inte ska glömma att det är viktigare och billigare att packa ryggan med banan och rågbröd, gå ut och njut av de tillgångar ni har istället för att stressa runt på nåt jävla köpcenter. Sluta hylla kommersialismens högborg!

2 kommentarer:

Jakob sa...

Härlig hat attack! Du kanske rentav är "mittstim"-material. En aggro-ventil.

Jon sa...

Orka!, Tänk att hetsa upp sig så mycket över så lite. Ställ dig i duschen och spola kallt så blir snart allt bättre:)