torsdag 27 september 2007

Film är bäst på bio...

Jaha.. då har jag några vakna minuter över.

Senaste nytt
Clara blev 2 månader i lördags, hon har hittat sina händer och fötter, hon pratar mer än Tistel, vi tog kort för NA idag och Farmor var på besök i helgen.

-Det är som en avkopplande semester för mig! sa hon med sin skärande stämma
(Bra då vet du vad du ska göra 5 veckor varje sommar resten av ditt liv! tänkte jag medan jag kvävde en gäspning.)

Vi var naturligtvis tacksamma för att hon tog över och rusade iväg för att se på bio. Väl i mörkret, bland alla popcornkrasande människor tänkte jag tjuvsova lite. Planen var enkel men briljant.
Ge Tistel lite snacks och ögongodis (Matt Damon) och sov bort två timmar... Det kan inte gå fel.

I helvete heller!

Efter reklam för mobiler, drycker och annat färgglatt kom den..

En SF reklam för barnvagnsbio.
Första bilden var på en nappflaska som naturligtvis var av samma märke som min dotters, barnskratt fyllde sedan salongen med THX systemets klara frekvenser. Jag fick en klump i halsen, lika stor som en amerikansk tomat. Följande två timmar satt jag, stirrande rakt fram och grät tyst...

Tack Mamma för hjälpen, det var skönt att ha dig här!
Tack SF för det dåliga samvetet!


2 kommentarer:

Jakob sa...

Du är en mycket, mycket dålig far.

Agneta sa...

Vänta bara tills lilla Clara "upptäcker" skillnaden mellan er och mig !
Synd att du missade innehållet i bion ,,Tistel fick njuta lite ....
Farmor säger :ni är duktiga föräldrar !
Jakob kanske "kastar sten i glashuset" ?
Upp till bevis i mars -eller hur !!!