måndag 17 september 2007


En gång till och då j....r!

Man brukar se på TV hur folk klär ut djur och barn. Skratten brukar höras i bakgrunden och ingen verkar komma till direkt skada. Jag och Clara satt och hängde läpp en dag och hade inget speciellt att göra så när AFV rullade igång på dumburken började det rycka i de gamla skojarnerverna hos mig.

Jag ville inte ge henne skägg eller kamma frisyr utan tänkte göra en hyllning till en, under mina ungdomsår, stor svensk komiker.


Svullo...


Det fanns en tid då överdimensionerade solglasögon var bland det roligaste man kunde se på TV, jag sneglade på min dotter och insåg att detta kan bli riktigt, riktigt sötroligt.

Jag placerade helt enkelt mina egna brillor på min dotters näsa och knäppte på kameran. Nu när bilden är tagen och jag tittar på resultatet inser jag att Clara inte uppskattar skämtet lika mycket som jag. Resten av kvällen riktade hon onda blickar mot mitt håll och vägrade sen att sova, hon passade även på att fylla blöjan när det var min tur att mata henne!


-Jag fattar vinken gumman, det skall aldrig hända igen!

Inga kommentarer: