torsdag 11 oktober 2007

Ett semesterminne...

Andy "Stoneface" Till...

Det namnet dyker då och då upp ur mitt minne. Tänk att vissa saker fastnar medan andra bara försvinner bort. Jag kan inte säga vad pronomen är eller vad det har för funktion i det svenska språket men Andy "Stoneface" Till kommer jag aldrig att glömma.

Detta inlägg är direkt riktat åt min far och min lillebror. Kommer ni ihåg Andy "Stoneface" Till? Jag ska hjälpa er på traven:


Semester, Eurosport och en massa hånflin.


Jag satsade på att "Stoneface", denna Brittiska gruvarbetare, skulle vinna mot den mörke Fransosen. Jag hade fel, men kommer ni ihåg vad er "champion" hette?



Rule Brittania!

4 kommentarer:

Jakob sa...

Laurent Boudouani. Så klart. Och här är bild:

http://cache.viewimages.com/xc/72528203.jpg?v=1&c=ViewImages&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193875DCB1DD8387ABB3AEDF0B68064C4B6A40A659CEC4C8CB6

Jakob sa...

Jag ska villigt erkänna att jag inte hade det blekaste. Men med hjälp av min intelligens, extrema datorkunskaper kunde jag tracka ner denna match till både plats och location. Edmonton i england gick denna match i. Året var 1993 den 23 juni. Dock har jag bara vaga minnen av det här. Det är bekant. men ändå inte... Men ju mer jag gräver i det ju mer minns jag. Lustigt!

Och vips så var vi tre... sa...

Poäng till lillebror. Väntar på faderns info om vart vi var, jag har för mig att vi var i Danmark men jag kan ha fel igen... Om det nu visar sig vara rätt kan jag lägga till att det var då jag blev fast på Bounty, godiset alltså inte skeppet.

Jakob sa...

Nej inte riktigt koll på vart det var... vore jäkligt intressant att få reda på? Du måste öppna upp så att alla kan kommentera bloggen... Annars!